Emeğin Gücü, Emekçinin Yanındayız...
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
09 Ocak 2018
VATANDAŞ ETE HASRET

Tüm dünyada sebze ağırlıklı beslenme türü öne çıkarken, Türkiye´de ise yüksek fiyatlar nedeniyle sofrada yer bulamayan et ve et ürünleri, Türk insanının en büyük hayali oldu.

VATANDAŞ ETE HASRET

Et ve et ürünleri Türkiye’de yaşayan insanların buzdolabında en çok görmek istedikleri ürünlerin başında geliyor. Mutfakta pişen ilk 3 yemek ise çorba makarna ve pilav oldu.

Tüm dünyada sebze ağırlıklı beslenme türü öne çıkarken, Türkiye’de ise yüksek fiyatlar nedeniyle sofrada yer bulamayan et ve et ürünleri, Türk insanının en büyük hayali oldu. Kültürel tercihler ve bütçe kısıtlaması nedeniyle çorba ve makarna mutfaklarda en çok pişen yemekler olarak öne çıkarken, Türkiye’de en sevilen yemek yüzde 10.3 ile kırmızı et oldu.
 
Para derdi olmaması durumunda buzdolabında hep bulundurulacak ürün yüzde 62.3 ile et ve ürünü olurken, bunu yüzde 8.8 ile meyve ve sebze izledi. Türkiye’de insanların kahvaltıda bulamadığı ancak en çok özlediği ürünler ise sucuk, pastırma ve bal gibi şarküteri ürünleri.

279 GRAM ET TÜKETİYOR
 
Türk mutfağına sahip çıkma misyonu ile yola çıkan Metro Toptancı Market, KONDA Araştırma ve Danışmanlık ile birlikte Türkiye’de Yeme İçme Değerleri ve Alışkanlıkları Araştırması’na imza attı. Araştırmanın en çarpıcı iki sonucu ise Türkiye’de insanların sofralarda et ve et ürünlerine büyük özlem duyması ve üreticilere güvenmemesi oldu.
 
Toplam 31 kentte 2.713 kişi üzerinde yapılan araştırmaya göre, yüksek gelir grubundakiler haftada iki kez, düşük gelir grubu ise haftada 1 kez et yiyebiliyor. Düşük gelir grubu haftada 279 gram et ve tavuk tüketebilirken bu rakam yüksek gelir grubuna giren kişilerde 645 grama çıkıyor. Araştırmada evinizde en çok hangi yemek pişiyor sorusuna verilen ilk 3 yanıt ise çorba makarna ve pilav.
 
EN BÜYÜK SORUN PARA
 
Et ve et ürünlerine duyulan özlemin kaynağında ise fiyat ve gelir sorunu yatıyor. Araştırmaya göre para sıkıntısı olmaması durumunda Türkiye’de insanların buzdolabında en çok görmek istediği ürün yüzde 62.3 ile et ve et ürünleri. Sebze ve meyve yüzde 8.8 ile ikinci sırayı alırken aradaki makasın büyüklüğü, vatandaşların beslenme konusundaki temel sorununun yüksek fiyat ve düşük gelir olduğuna işaret ediyor. Yüzde 4.1 ile balık, yüzde 3.3 ile peynir ve yüzde 2 ile alkollü içecekler yine Türk insanının para derdi olmadan en çok almak istediği gıda maddeleri arasında yer aldı.
 
DIŞARIDA DÖNER YENİYOR
 
Araştırmada öne çıkan bir başka nokta ise dışarıda yemek yeme oranları. Türkiye’de yüzde 35’lik bir kesim dışarıda hiç yemek yemiyor. Dışarıda yemek yiyen yüzde 65’lik oranın ortalama harcaması ise yüzde 65. Lüks restoranlardaki ortalama harcama 91 TL olurken, meyhanelerde 71 TL, büfede ise 24 TL’lik yeme içme harcaması yapılıyor. Dışarıda en çok yenen ürünler ise döner, kebap, et ve fast food. Sağlıklı yeme içme trendi ise alışkanlıklara yansımaya başlamış durumda. Araştırmaya katılanların yüzde 39’u şekeri, yüzde 35’i tuzu, yüzde 21’i ise yağı azalttığını açıkladı.
 
ETLE İMTİHAN 3 AYDA ÇÖZÜLMEZ
 
Metro Toptancı Market Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Kubilay Özerkan, Türkiye’de damak tadının daraldığını ve bu durumun turizm başta olmak üzere pek çok sektörün gelirini etkilediğini dile getirdi. Dünya sebze meyve ağırlıklı beslenmenin hayalini kurarken, Türkiye’nin hâlâ etin hayalini kurduğunu kaydeden Kubilay Özerkan, Türkiye’nin etle olan imtihanın 3 ayda çözülebilecek bir sorun olmadığına dikkat çekti.
“Bugün Adana kebap da, islim köfte de, hamburger de aynı etten yapılıyor” örneğini veren Özerkan, Türk mutfağının gerçek potansiyeline ulaşamaması durumunda turiste kişi başı 1.000 dolar harcatmanın hayal olacağına dikkat çekti. Kuruluş olarak işlerini elma alıp satmak olarak görmediklerini Türk mutfağının gerçek potansiyelini ortaya çıkması için çalıştıklarını aktaran Özerkan, “Bu sadece üretim ile çözülmeyecek. Türkiye’de yeme içme alışkanlıkları da değişiyor. Türkiye’nin kişi başı gelirleri bir günde 20 bin dolara çıksa da yeme içme alışkanlığı bir günde değişmeyecek” dedi.
 
 

KENT SOFRAYI DEĞİŞTİRİYOR
 
Araştırma sonuçlarını değerlendiren KONDA Araştırma ve Danışmanlık Genel Müdürü Bekir Ağırdır, Türkiye’de aile hayatının her alanda olduğu gibi yeme içme konusunda da etkin özne olduğunu dile getirdi. Yeme içme alışkanlığının tek başına gelirden ibaret olmadığını, çocuk sayısının, medeni durumun, hayat tarzının, kentte ya da köyde yaşamanın temel belirleyiciler arasında yer aldığını kaydeden Ağırdır, “Her 5 insandan biri hâlâ taşınmaya hazırlanıyor. Yeme içme kültüründe sıçrama yaratan iki önemli olay var. Biri kırdan kente göç, diğeri de evlerden apartmanlara göç. Gelecek 10 yılda yeni trend sağlıklı beslenme olacak” diye konuştu.
DİĞER HABERLER
BARRY CALLEBAUT’TA TOPLU İŞ SÖZLEŞMESİ İMZALANDI
BARRY CALLEBAUT’TA TOPLU İŞ SÖZLEŞMESİ İMZALANDI

Sendikamız ile Barry Callebaut Türkiye arasında şubat ayında başlayan yeni dönem toplu iş sözleşmesi görüşmelerinde anlaşma sağlandı.

ÇARESİZ KALAN EMEKLİ İŞE DÖNÜYOR
ÇARESİZ KALAN EMEKLİ İŞE DÖNÜYOR

Açlık sınırı altında aylıklarla yaşamaya mahkûm edilen emekliler, çalışma yaşamına geri dönmek zorunda kalıyor. Sosyal Güvenlik Destek Primi ödeyerek çalışan emekli sayısı son 4 yılda 1 milyon 125 bin 131 kişi arttı.

HALK BIKANA KADAR YÜKSEK FAİZE DEVAM
HALK BIKANA KADAR YÜKSEK FAİZE DEVAM

Politika faizini yüzde 50 seviyesinde sabit bırakan TCMB, liraya geçişi özendirmek için bankaları mevduat faizini artırmaya zorluyor. Bankalar mevduat faizini düşük, kredi faiz oranını ise daha yüksek hızda artırıyor.

İŞÇİYE İŞ SÖZLEŞMESİ VERİLMESİ ZORUNLUDUR
İŞÇİYE İŞ SÖZLEŞMESİ VERİLMESİ ZORUNLUDUR

5 yıldır özel bir iş yerinde çalışıyorum. Geçen hafta iş sözleşmesi verip imzalamamı istediler. Anlayabildiğim kadarıyla şartlar hep işverenin lehinde. Sözleşmeyi imzalamazsam ne olur, işveren işten çıkarabilir mi?