Emeğin Gücü, Emekçinin Yanındayız...
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
14 Mayıs 2018
VATANDAŞ ALIŞVERİŞTE GRAMAJ DÜŞÜRDÜ

Ekonomide yaşanan krizle birlikte faiz ve dövizde yaşanan artışlar birçok üründe fiyat artışına yol açtı.

VATANDAŞ ALIŞVERİŞTE GRAMAJ DÜŞÜRDÜ

Ekonomide yaşanan krizle birlikte faiz ve dövizde yaşanan artışlar birçok üründe fiyat artışına yol açtı. Her ne kadar TÜİK’in mutfak enflasyonu verilerinde genel fiyat artışı ilk 4 ayda yüzde 5.84, son 12 aylık ortalamalara göre de yüzde 12.08 görünüyor olsa da dar gelirli yurttaşın sofrasındaki ürünler bundan çok daha fazla zamlanmış durumda. Yılın ilk 4 ayında özellikle halkın temel girdilerine peş peşe zamlar gelirken, söz konusu dönemde temel mutfak ürünlerindeki enflasyonun yüzde 20’yi aştığı belirlendi. Temel gıda tüketim maddelerindeki artışın sürdüğünü vurgulayan market sahipleri ve zincir mağaza yöneticileri, birçok firmanın da zam hazırlığında olduğunu ifade ederek, mutfak enflasyonunun artış eğiliminin devam etmesini beklediklerini söylediler.

AÇLIK SINIRINDA YAŞIYORUZ
 
Bir market yöneticisi Mehmet T. ilk altı ayın sonunda mutfak enflasyonunun yüzde 30’lara ulaşmasının sürpriz olmayacağını belirtirken, enflasyon ve durgunluğun eş zamanlı olmasının birçok kişinin işyeri kapatmasına yol açabileceğini ifade etti. Birleşik Metal İş Sendikası Sınıf Araştırmaları Merkezi (BİSAM), tarafından yapılan araştırmaya göre, Nisan ayında 4 kişilik bir ailenin açlık sınırını bin 698 TL olarak belirlendi. Bu tutarın asgari ücretin üzerinde olduğunu ifade eden sendika uzmanları, açlık sınırının yeni zamlarla her geçen gün yükseldiğini vurguladılar.
 
YENİ ZAMLAR KAPIDA
 
Yılbaşından bu yana sadece süt ve süt ürünlerindeki artışın yüzde 25’e yaklaştığını kaydeden süt ve süt ürünleri üreticileri, üretimde girdi maliyetlerinin her gün yükseldiğini bildirdiler.
 
Gıda sektöründe piyasada büyük bir paya sahip bir firmanın üst düzey yetkilileri Aydınlık’a yaptıkları açıklamada üreticini de tüketicinin de zor durumda olduğunu kaydederek, “Şu anda zam yapmamak için adeta direniyoruz. Vatandaşın fiyatları kaldıracak hali kalmadı. Bu durumda yapacağımız zamlar zaten durgun olan piyasayı daha da durduracak. Bu nedenle beklemedeyiz. Ramazan ayı nedeniyle de birçok üründe zamları erteledik. Ama çaresiziz. Bekleyen zamları ramazan sonrası yapmak zorundayız” dedi.
 
TALEPLER KÜÇÜLDÜ
 
Vatandaşların marketlerden ve pazarlardan yaptığı alışverişlerde gramaj düşürdüğü belirlendi. Ankara’nın Yıldız semtindeki bir marketin sahibi Yusuf Akçalı, Aydınlık’a yaptığı açıklamada, “Benim marketim orta boy bir market. Mahalleye hitap ediyorum. Mahallemiz orta halli insanların ve emeklilerin yaşadığı bir mahalle. Müşterilerimin durumunu, çocuklarını, ne iş yaptıklarını bilirim. Kasada hesap öderken yüzlerini görüyorum. Eskiden bir kilo peynir alan yarım kiloya, yarım kilo alan 250 grama düşürdü. Zeytinde, ette, … bütün ürünlerde de durum aynı. Müşterinin kasadaki yüzleri gece uykularıma giriyor” dedi.
 
MÜŞTERİ ARTIYOR, CİRO DÜŞÜYOR
 
Bir zincir mağaza yöneticisi C. Coşkun, “Ciromuz giderek düşüyor. Bütün mağazalarımızda aynı durum var. Ürün çeşidimiz artmasına rağmen artış sağlayamıyoruz. Bunun nedeni müşterinin aldığı ürünlerde gramaj düşürmesi. Müşteri sayısı artsa bile kasaya giren para düşüyor. Müşteri başına yapılan harcama azaldı” diye konuştu.

VATANDAŞ PAZARDA AKŞAM SAATLERİNİ BEKLİYOR
 
Pazarcı esnafından Haydar Yıldız, şunları söyledi: “Pazarlarda müşteri azalmadı. Aksine arttı. Ama müşteri fiyatların düştüğü akşam saatlerini tercih eder oldu. Pazarın dağıldığı anı bekleyenler de çoğaldı. Yüzünü gizleyip dökülen mallardan işine yarayabilecek ürünleri seçenler de ayrı. Eskiden erken saatlerde gelir ürünler seçilmeden istediklerini alır giderlerdi. Şimdi kaliteden çok fiyat öne çıktı. Bir de alım miktarları düştü. Bize gelenler haftalık alım yapar. Her üründen en az 3-5 kilo ile alırdı. Şimdi bir iki kiloya düştüler. Vatandaşın halini en iyi bizler biliriz. İşler iyi değil.”
DİĞER HABERLER
EN TEMEL GIDAYA ERİŞMEK BİLE LÜKS
EN TEMEL GIDAYA ERİŞMEK BİLE LÜKS

47 aydır artan gıda enflasyonu nedeniyle sağlıklı beslenmek lüks oldu.

PATRONLAR İÇİN YAŞAMAYACAĞIZ
PATRONLAR İÇİN YAŞAMAYACAĞIZ

1 Mayıs, 8 saatlik iş günü mücadelesinin bir sonucuydu. ABD’de daha kısa çalışma saatleri tekrar sendikaların gündeminde. Otomobil İşçileri Sendikası (UAW) 32 saatlik iş haftasını grev ve örgütlenme talepleri arasına aldı.

HALKIN ENFLASYONU YÜZDE 95.7
HALKIN ENFLASYONU YÜZDE 95.7

Türkiye’de 47 aydır yükselen gıda fiyatları ile halkın enflasyonu nisanda yüzde 95.7’ye ulaştı.

RASYONEL ZEMİN SLOGAN DÜZEYİNDE KALDI
RASYONEL ZEMİN SLOGAN DÜZEYİNDE KALDI

Mehmet Şimşek’in “Rasyonel zemine dönmek zorundayız” anlayışı iyi niyetli ve gerekli bir yaklaşımdır. Ne var ki Türkiye’de bugünkü koşullarda slogan düzeyinde kalmak zorundadır.