1973 yılından bu yana Türkiye’de sağlıklı nesillerin yetişmesine öncülük eden Pınar Süt, 6-10 Şubat 2020’de Fuar İzmir’de gerçekleşecek Türkiye’nin en büyük, Avrupa’nın dört büyük Tarım Fuan’ndan biri olan 15. Uluslararası Agroexpo Tarım ve Hayvancılık Fuan’na katılıyor.
Kurulduğu yıldan bu yana tüketicilerinin kaliteli tercihi olan ve gıda sektöründe liderliğini sürdüren Pınar Süt, sektöründe farklı tüketici ihtiyaçlarını karşılayan ürünlerle çok geniş ürün yelpazesine sahip olan ve süt sektöründe Türkiye’yi pek çok ilkle tanıştırmış bir marka. Yaşar Holding Onursal Başkanı Selçuk Yaşar liderliğinde 1973 yılında kurulan Pınar Süt, çocuklar ve yetişkinler için önemli bir besin kaynağı olan sütü, ilk günkü tazeliğinde ve doğal haliyle ambalajlayarak Türkiye’nin her noktasına ulaşılabilir kıldı. Süt sektöründe kurulan bu modelle süt besiciliği gelişimine de büyük katkıda bulunuldu.
Pınar Süt olarak 15. Agroexpo Uluslararası Tarım ve Hayvancılık Fuarı’nda üreticileriyle birlikte olmaktan memnun olduklarını belirten Pınar Süt Yönetim Kurulu Başkanı İdil Yiğitbaşı, "Türkiye’de süt sektörü, 1970’li yılların başında Selçuk Yaşar’in temellerini attığı toplumsal katkı modelinin üzerine inşa edildi. Ege Bölgesi’nde sütçülüğün gelişimi ile başlayan bu model çerçevesinde Türkiye’ nin köylerinde sağılan sütler, tüm Türkiye’yle buluştu, çiftçiler aldıkları destekle üretim zincirine katildi. Eskişehir ve Şanlıurfa Fabrikalarımızla bu gelişim ve dönüşümü tüm Türkiye’ye yaydık. Türkiye’de ilklerin altına imzasını atan Selçuk Yaşar vizyonuyla sadece bir marka değil, bir sektör yarattı. Bu topraklarda sağılan sağlıklı sütleri, Türkiye ile 47 yıldır buluşturuyoruz." dedi.
Pınar Enstitüsü ile son 5 yılda 13 farklı ilde, 7 bin 500’ün üzerinde üreticiye hayvan sağlığı, hayvan besleme ve hijyen eğitimleri verdiklerini söyleyen Yiğitbaşı, "Üreticiye verdiğimiz bu destek ile sütün kalitesini artırıyor, Türkiye Süt Sektörü için ‘pusula’ görevini üstleniyoruz. 47 yıl önce çalışanlarımızla, üreticilerimizle ve tedarikçilerimizle birlikte büyümeyi, tüketici ile bütünleşerek uluslararası alanda söz sahibi olan bir ‘bölgesel güç’ olmayı ana hedefimiz olarak belirledik. Bugün Ege, İç Anadolu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde yatırımlarımızla üreticilerimizle birlikte hayvancılığının kalkınması için çalışmaya devam ediyoruz. Yasalara ve ahlaki kurallara uygun davranan, çevre ve doğaya önem veren, insan kaynağını dikkatle değerlendiren, her zaman ARGE çalışmaları ile kendini ve ürünlerini geliştiren bir felsefeyle hareket ediyoruz. Üreticilerimizi iş ortaklarımız olarak görüyor, ticari faaliyetlerimizle yarattığımız ekonomik değerlerden tüm paydaşlarının fayda sağlayabilmesini amaçlıyoruz. Sürdürülebilir büyüme için, herkesin işini daha iyi yapması gerektiği bilinciyle aralıksız çalışıyoruz." dedi.
Pınar Süt, Türkiye’de 18 binden fazla çiğ süt üreticisinden özenle toplanan sütlerini işliyor. Pınar Süt, kalite ve gıda güvenliği şartlarının sürekliliğini sağlamak için 132 kontrol noktasında analiz ediliyor. Ayrıca, tüketicilerine her zaman yüksek kalitede ve sağlıklı ürün sunma amacıyla iş birliği yaptığı tüm işletmeleri "Pınar Kalite Kriterleri" doğrultusunda titizlikle seçiyor.
Türkiye’de tarım sektörünün en önemli buluşma noktası olarak nitelendirilen fuara bu yıl 75’ten fazla ülkenin, yaklaşık 360 bini aşkın yerli ve yabancı katılımcının ziyaret etmesi bekleniyor. 47 yıldır Türkiye’ nin öncü ve lider gıda markası olan Pınar Süt Sağlık ve kalite misyonu ile Fuar İzmir’de C Hol’ de bulunan standında üreticileri ile buluşuyor. Türkiye’nin en büyük, Avrupa’nın ise en büyük dört tarım fuarından biri olan 15. Agroexpo Uluslararası Tarım ve Hayvancılık Fuan’nda yer alan Pınar Süt, tüm üreticilerini ve tüketicilerini fuara davet ediyor.