Emeğin Gücü, Emekçinin Yanındayız...
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
26 Şubat 2020
İŞSİZLİK DRAMATİK BU DETAYLAR DAHA DA DRAMATİK

İşsizlik verilerindeki detaylar, durumun ne kadar vahim olduğunu gözler önüne seriyor…

İŞSİZLİK DRAMATİK BU DETAYLAR DAHA DA DRAMATİK

İşsizlik verilerindeki detaylar, durumun ne kadar vahim olduğunu gözler önüne seriyor…

– Toplam işsizlerin dörtte biri üniversite mezunu.
– 20-24 yaş grubundaki üniversite mezunlarındaki işsizlik oranı tam yüzde 34 düzeyinde.
– Toplam nüfustaki işsizlerin yüzde 38’i 20-29 yaş grubunda.
 
İşsizlikte bazen oranlara takılıp kalınca sayıyı gözden kaçırıyor, bu sorunun büyüklüğünü ister istemez göz ardı ediyor gibi oluyoruz. Oysa işsizliği oranlara hapsetmemek, biraz da sayılara eğilmek gerekiyor. İşte bugün ağırlıkla öyle yapalım istedik.
 
TÜİK verilerine göre kasım ayı itibarıyla toplam işsiz sayısı 4.3 milyon kişi. Biz de TÜİK verilerinden yararlanarak bu 4.3 milyon kişinin eğitim durumuna ve yaş gruplarına göre dağılımını çıkardık.
 
Dörtte biri üniversite mezunu
 
2019’un son çeyreğindeki ortalamayı gösteren ve kasım verisi olarak açıklanan son dönem istatistiklerine göre 4 milyon 308 bin düzeyinde bulunan toplam işsizin tam 1 milyon 84 bini üniversite mezunu.
 
Yani her dört işsizin biri üniversite eğitimi almış kişilerden oluşuyor.
 
Üniversite mezunu olup iş arayanların 333 bini 20- 24 yaş grubunda, 343 bini de 25-29 yaş grubunda. Sayı sonraki yaş gruplarında haliyle düşüyor. Ama yine de 30-34 yaş grubunda 179 bin üniversite mezununun iş arıyor olması önemli. Ayrıca yine üniversite mezunu olarak 60-64 yaş grubunda ve 65 yaşın üstünde toplam 6 bin kişinin iş aramakta olduğu dikkati çekiyor.
 
20-24 yaş grubunda yüzde 34
 
Yüksek öğretim görmüş olanlarda 20-24 yaş grubunda işsizliğin yüzde 33.9’a yükseldiği dikkati çekiyor.
 
Bu yaş grubundaki üniversite mezunlarında işgücü 983 bin kişi. Bunların ancak 650 bini iş bulmuş ve biraz önce de belirttiğimiz gibi 333 bin üniversiteli genç iş arıyor. Bu da 20-24 yaş grubundaki üniversite mezunlarında işsizliğin yüzde 33.9’a yükselmesi anlamına geliyor.
 
İşgücüne katılma oranı yüksek
 
Üniversite mezunlarında işsizlik oranının yüksekliği bu düzeyde eğitim almış olanların işgücü piyasasına daha çok girmesinden kaynaklanıyor.
 
Toplamda yüzde 52.5 olan işgücüne katılma oranı üniversite mezunlarında yüzde 78.9 düzeyinde. Kaldı ki ortalamada yüzde 52.5 olan oranı o düzeye çeken de üniversitelilerdeki yüksek oran. Bir başka ifadeyle daha az eğitim görenlerde işgücüne katılım oranı yüzde 52.5’in çok altında.
 
İlkokul mezunları ikinci sırada
 
Üniversite mezunlarından sonra en çok işsizin bulunduğu grup ilkokul mezunları. EĞİTİM düzeyi ilkokul olan tam 957 bin kişi de iş aramakta. İlkokul mezunlarında işsizlik 35 yaşından sonra artmaya başlıyor ve yoğunlaşma 50 yaşa kadar sürüyor.
 
İlköğretim mezunları ile ortaöğretim mezunlarında her grupta ise 500 bin dolayında işsiz bulunuyor.
 
 
Gençlerde çok yakıcı
 

Toplam işsizler açısından yaş gruplarına göre yapılan değerlendirmede genç işsizliğinin ne kadar dramatik boyutlara ulaştığı somut olarak gözlenebiliyor.
 
Kasım ayında 4 milyon 308 bin düzeyinde olan toplam işsizlerin en büyük bölümü 925 bin kişiyle 20-24 yaş grubunda. 25-29 yaş grubunda da 740 bin işsiz var.
 
Bir başka ifadeyle toplam işsizlerin yüzde 38’i 20-29 yaş grubunda bulunuyor.
 
Bu arada 15-24 yaş grubundaki işsizliğin, bu yaştakiler eğitimlerini sürdürdüğü için yüksek olduğu düşünülebilir.
 
Oysa gerçek farklı.
 
İşgücü istatistikleri kurumsal olmayan nüfus dikkate alınarak oluşturuluyor. Yani eğitimine devam edenler ya da huzurevi, hastane, hapishane, kışla gibi yerlerde bulunanlar istatistiklerde kapsanmıyor; çünkü bunlar “kurumsal nüfus” sayılır. Oysa belirttiğimiz gibi işgücü istatistikleri kurumsal olmayan nüfus dikkate alınarak hesaplanıyor.
 
En yüksek işsizlik 20-24 yaş grubunda
 
Kasım ayı itibarıyla genel işsizlik oranı yüzde 13.3 düzeyinde. Ancak yaş gruplarına göre büyük farklılıklar dikkati çekiyor.
 
20-24 yaş grubundaki her 100 gençten 27’si işsiz. İkinci sırada yüzde 18.6’lık oranla 15-19 yaş grubundaki gençler geliyor.
DİĞER HABERLER
EN TEMEL GIDAYA ERİŞMEK BİLE LÜKS
EN TEMEL GIDAYA ERİŞMEK BİLE LÜKS

47 aydır artan gıda enflasyonu nedeniyle sağlıklı beslenmek lüks oldu.

PATRONLAR İÇİN YAŞAMAYACAĞIZ
PATRONLAR İÇİN YAŞAMAYACAĞIZ

1 Mayıs, 8 saatlik iş günü mücadelesinin bir sonucuydu. ABD’de daha kısa çalışma saatleri tekrar sendikaların gündeminde. Otomobil İşçileri Sendikası (UAW) 32 saatlik iş haftasını grev ve örgütlenme talepleri arasına aldı.

HALKIN ENFLASYONU YÜZDE 95.7
HALKIN ENFLASYONU YÜZDE 95.7

Türkiye’de 47 aydır yükselen gıda fiyatları ile halkın enflasyonu nisanda yüzde 95.7’ye ulaştı.

RASYONEL ZEMİN SLOGAN DÜZEYİNDE KALDI
RASYONEL ZEMİN SLOGAN DÜZEYİNDE KALDI

Mehmet Şimşek’in “Rasyonel zemine dönmek zorundayız” anlayışı iyi niyetli ve gerekli bir yaklaşımdır. Ne var ki Türkiye’de bugünkü koşullarda slogan düzeyinde kalmak zorundadır.