Emeğin Gücü, Emekçinin Yanındayız...
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
27 Mart 2024
15-34 YAŞ GRUBUNDA 6.7 MİLYON KİŞİ ‘BOŞTA GEZER’

TÜİK’in yeni yayımladığı “İşgücü İstatistikleri, 2023” raporu, halk arasında “boşta gezenler” olarak nitelenen, resmi kayıtlarda ise “ne eğitimde ne istihdamda olanlar” şeklinde yer alan gençlerle ilgili önemli detaylar ortaya koyuyor.

15-34 YAŞ GRUBUNDA 6.7 MİLYON KİŞİ ‘BOŞTA GEZER’

Bu sonuçlar daha çok 15-24 yaş grubundaki gençlerle ilgili bilinirken TÜİK, bu konudaki genel verileri “15-24 yaş”, “15-29 yaş” ve “15-34 yaş” şeklinde daha geniş bir kesim için de yayımlıyor.

Kadınlarda yüzde 40.3

Buna göre 2023 yılında, ne eğitimde ne istihdamda olan gençlerin sayısı 15-24 yaşta 2 milyon 661 bin, 15-29 yaşta 4 milyon 696 bin, 15-34 yaşta ise 6 milyon 663 bin kişi olarak hesaplandı. Yine bu verilere göre ne eğimde ne istihdam olan gençlerin ilgili gruptaki toplam gençlere oranı da 15-24 yaşta yüzde 22.5, 15-29 yaşta yüzde 25.8 ve 15-34 yaşta yüzde 27.2 oldu.

Sonuçlara cinsiyet açısından bakıldığında ise ne eğitimde ne istihdam olan gençlerin kadınlar arasında daha yaygın olduğu görülüyor. Örneğin 15-34 yaş grubundaki 12 milyon 421 bin kişilik erkek nüfus arasında bu oran yüzde 14.6’da kalırken 12 milyon 30 bin kişilik kadın nüfus arasında yüzde 40.3’e ulaşıyor.

Öte yandan bu durumdaki gençlerin mezun olduğu eğitim kurumu açısından dağılımı da ilginç sonuçlar içeriyor. TÜİK’in sadece 15-24 yaş için açıkladığı sonuçlara göre bu kişilerin yüzde 37.8’ini “lise altı eğitimli” gençler oluşturuyor. Ayrıca bu durumdaki gençlerin yüzde 14.2’si de bir “yükseköğretim” kurumundan mezun durumda.

KAYNAK Cumhuriyet
DİĞER HABERLER
ASGARİ ÜCRET TOPLANTISI ARALIKTA
ASGARİ ÜCRET TOPLANTISI ARALIKTA

Asgari ücret zammının gerçekleşen enflasyona mı yoksa hedef enflasyona göre mi yapılacağı bir süredir kamuoyunda tartışılıyor.

ASGARİ ÜCRET İÇİN ÇÖZÜM ÖNERİMİZ
ASGARİ ÜCRET İÇİN ÇÖZÜM ÖNERİMİZ

Asgari ücretin açlık ve yoksulluk sınırlarının çok altında kalması nedeniyle yapılacak zammın tutarı hep tartışılır. Asgari ücrete yapılacak zam, işverenin üretim maliyetine daha fazla yansıtılacağından enflasyon da artarak kontrol edilemeyecektir.

10 KİŞİDEN 8’İ DERTLİ AMA ŞİMŞEK ‘OLUMLU’
10 KİŞİDEN 8’İ DERTLİ AMA ŞİMŞEK ‘OLUMLU’

İktidarın ana gündemine giremeyen ekonomik kriz, yurttaşa göre ülkenin en büyük sorunu. Hanehalkının enflasyon beklentisi ise asgari ücrette zam tartışmalarının odaklandığı oranları neredeyse 3’e katladı.

REEL KESİMİN GÜVENİ HEM ARTIYOR, HEM AZALIYOR!
REEL KESİMİN GÜVENİ HEM ARTIYOR, HEM AZALIYOR!

Farkındayım, tuhaf bir başlık oldu. Güven duygusuna ilişkin bir gösterge nasıl olur da hem artarak olumlu yönde seyreder; hem de azalarak olumsuz bir gidişat sergiler diye düşünüyorsunuzdur.