PepsiCo, önümüzdeki 5 yıl içinde patates tarımında kullandığı suyu ve tüm operasyonlarındaki karbon ayak izini yüzde 50 azaltırken, 2016 yılı itibarıyla elit patates tohum ihtiyacının yüzde 80’ini, 5 yıl içerisinde ise tamamını yerli elit tohumdan karşılamayı hedeflediğini açıkladı.
PepsiCo, önümüzdeki 5 yıl içinde patates tarımında kullandığı suyu ve tüm operasyonlarındaki karbon ayak izini yüzde 50 azaltırken, 2016 yılı itibarıyla elit patates tohum ihtiyacının yüzde 80’ini, 5 yıl içerisinde ise tamamını yerli elit tohumdan karşılamayı hedeflediğini açıkladı.
PepsiCo Türkiye’nin Sürdürülebilir Tarım konusunda hayata geçirdiği yenilikçi projeleri ve gelecek hedeflerini bir basın toplantısıyla paylaşan PepsiCo Güneydoğu Avrupa Bölgesi Başkanı Eugene Willemsen, Türkiye’de üretilen cipslik patatesin yüzde75’inin, toplam endüstriyel patatesin ise yüzde 19’unun PepsiCo tarafından satın alındığını söyledi.
18 şehirde, 3400 hektar alanda patates yetiştirdiklerini ve dolaylı olarak 40 binden fazla istihdam sağladıklarını kaydeden Willemsen, 2013 yılı sonu itibariyle 70 bin ton cipslik patates ve 12 bin 300 ton sertifikalı patates tohumu depolama kapasitesine ulaştıklarını kaydetti.
PepsiCo Türkiye olarak ayni avans yöntemiyle, tedarikçilerinin toplam gelirlerinin yüzde 40’ına tekabül eden tohum, gübre ve bitki koruma ilaçları gibi maliyetlerini önceden karşıladıklarını da söyleyen Willemsen, çiftçilere hasada kadar 5 ay faizsiz finansal destek verdiklerini, ayrıca patates deposu yapmak isteyen girişimcilere de know how desteği vermeye devam ettiklerini dile getirdi.