Emeğin Gücü, Emekçinin Yanındayız...
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
29 Ocak 2018
İHTİYACIN KARŞILANMASI MI, KÂR MI?

Kapitalizm insanların ihtiyacının karşılanmasına dayalı bir üretim ve hizmet sunumu sağlamaz. Amaç, işyeri sahibinin kârının en üst düzeye çıkarılmasıdır.

İHTİYACIN KARŞILANMASI MI, KÂR MI?

Kapitalizm insanların ihtiyacının karşılanmasına dayalı bir üretim ve hizmet sunumu sağlamaz. Amaç, işyeri sahibinin kârının en üst düzeye çıkarılmasıdır. Bu anlayış, sağlık hizmetlerinde en acımasız bir biçimde görünür. Ancak diğer ürünlerde de geçerlidir.

HASTA MISINIZ, MÜŞTERİ Mİ?
 
Hastalandınız. Bir sağlık kuruluşuna başvurdunuz. Size iki türlü yaklaşılabilir.
 
Birinci tür yaklaşım, sizi veya sizin aracılığınızda Sosyal Güvenlik Kurumu’nu yolunacak bir kaz gibi gören anlayıştır. Dükkana gelmiş müşterisiniz. Elmanın veya buzdolabının iyisini anlayabilirsiniz ancak sağlık hizmetinin iyisini bilmezsiniz. Size sağlık hizmeti satanlar, sizin bu alandaki bilgisizliğinizden azami biçimde yararlanmaya çalışırlar. Onlar için sizin hastalanıp hastalanmamanız hiç önemli değildir. Tam tersine, hastalanmanızı isterler. Hastalanacaksınız ki, onlar para kazansın, kârları artsın. Hastalanacaksınız ki, ilaç şirketleri, tıbbi araç gereç üreten şirketler ürünlerini satabilsin, hastanelerin yatakları boş kalmasın. Gereksiz ameliyatlar yapılacak ki, hastaneler kâr etsin. Bazı hekimler bu anlayışla hareket etsinler ki, hastane sahipleriyle ilaç ve tıbbi araç gereç şirketlerinin kârları artınca, onlara da sofra kırıntıları verilsin.
 
İkinci tür yaklaşım, önce sizin hastalanmamanız için gereken önlemleri alır. Sonra, tedavinizi, size uzun vadede en az zarar verecek ve vücudunuzun savunma sistemlerini güçlendirecek biçimde sürdürür. Gereksiz ilaç kullanmaz, gereksiz tetkik yaptırmaz. Böylece tedavinizin topluma maliyetini de düşük tutar. Bu yaklaşımda hekimin karşısına çıktığınızda yolunacak kaz değilsiniz, sorunlarına çözüm bulunmaya çalışılan hastasınız, bir insansınız.
 
Hangi yaklaşımda hekime güvenirsiniz?
 
Kapitalizm ve sağlık hizmetlerinin özel sektör eliyle veya anlayışıyla sunulmasında birinci yaklaşım geçerlidir.
 
TÜKETİLEN MALLAR VE İSRAF
 
Piyasaya her gün yüzlerce yeni ürün sunuluyor.
 
Bunların bir bölümü gerçekten insanların ihtiyaçlarını karşılıyor. Bir bölümüyse kapitalist düzenin yarattığı bir tüketim çılgınlığının ürünü. Bencilleştirilen insanlar tüketimde birbiriyle yarışa giriyor. Sermayedar çalıştırdığı işçinin ürettiği artık-değere el koyar. Ancak bu yeterli değildir. Bu artık-değerin “gerçekleştirilmesi”, yani ürünün satılarak paraya dönüştürülmesi gereklidir. Bunun için de büyük paralar ödenerek reklam yapılır. Bir de ürünlerin gösterişli ambalajlarını düşünün. Reklamların, albenili ambalajların, sizi bu malları kullanmaya ikna etmek için gösterilen çabaların maliyeti de ürün fiyatlarına eklenir.
 
Ayrıca bu mallar dayanıksız yapılır. Dayanıksız ürünler hem daha ucuza mal olur, hem de hızla eskir ve siz yenisini almak zorunda kalırsınız. Böylece işverenlerin kârları daha da artar. Üretimin amacı kâr değil de insanların ihtiyaçlarının karşılanması olursa, durum değişiyor; ürünler dayanıklı yapılıyor. Böylece hem insan emeğinden, hem de hammaddelerden tasarruf sağlanıyor. 1976 yılında Demokratik Alman Cumhuriyeti’ne (Doğu Almanya) gitmiştim. 42 yıl önce aldığım çarşafları hâlâ kullanıyoruz.
 
Bunların yanı sıra, piyasaya sürekli yeni modeller sürülür. Cep telefonları belirli aralıklarla yeni model çıkarır. Moda değişir; evinizde eskimemiş ve ancak “modası geçmiş” eşyalar birikir.
 
Bu süreçte, çeşitli ürünlerin insan sağlığına verdiği zararlar da genellikle gizlenir. Bunların zararlarını ancak yıllar sonra, iş işten geçtikten sonra öğreniriz.
 
Bu arada kapitalizm doğayı tahrip eder.
 
Ürünlerin, insanların ihtiyaçlarının karşılanması amacıyla mı, patronların kârı için mi üretileceğine karar vermek size düşüyor.
DİĞER HABERLER
EN BÜYÜK EMANET CUMHURİYET!
EN BÜYÜK EMANET CUMHURİYET!

İşgal altındaki topraklardan bağımsız bir ülke, ümmet olan topluluktan millet, padişahlıktan millet egemenliği yaratan sistemin adıdır; Cumhuriyet.

DAHA AZ SOSYAL HARCAMA, DAHA ÇOK VERGİ: BÜTÇENİN ŞİFRELERİ!
DAHA AZ SOSYAL HARCAMA, DAHA ÇOK VERGİ: BÜTÇENİN ŞİFRELERİ!

2025 bütçesinde ‘daha az sosyal harcama ve daha çok vergi’ var. Sosyal harcamalar kısılırken daha çok vergi toplanması hedefleniyor. Bütçe gelir bölüşümünü iyileştirmek bir yana, daha da bozacak özelliklere sahip.

ÜCRETLİLER HER YIL DAHA YÜKSEK VERGİ ÖDÜYOR
ÜCRETLİLER HER YIL DAHA YÜKSEK VERGİ ÖDÜYOR

Türk-İş, vergi konusundaki mevcut sorunlar ile bu sorunlara çözüm önerilerini içeren bir rapor hazırladı.

POLONEZ İŞÇİLERİ PASTAYI KESTİ MÜCADELEYİ YÜKSELTTİ
POLONEZ İŞÇİLERİ PASTAYI KESTİ MÜCADELEYİ YÜKSELTTİ

Mücadelelerinin 100’üncü günlerini pastayla, halaylarla kutlayan Polonez işçileri, Çarşamba günü Kocaeli Şekerpınar’da kurulu Bifet fabrikası önünde açıklama yapacaklarını duyurdu. İşçiler kararlılık mesajı verdi.