BEL GROUP YERLİLİK ORANINI YÜZDE 90’A ÇIKARACAK
Türkiye pazarında 2006 yılından buyana faaliyet gösteren Bel Group, La Vache Qui Rit, Karper, Kiri ve Mini Babybel markalı peynir ürünleriyle tüketicilere ulaşıyor.
BU YIL ÇİFT HANELİ BÜYÜME HEDEFLİYOR
Çorlu’da bulunan 14 bin metrekarelik üretim tesislerinde yerli hammadde kullanım oranlarını yüzde 80 seviyesinde olduğunu ve bunu yüzde 90’a çıkarmayı amaçladıklarını kaydeden Bel Group Türkiye’nin Ülke Müdürü Selim Ardıçdalı, yılsonu Türkiye ve ihracat ülkeleriyle beraber yaklaşık 30 milyon Euro ciro hedeflerinin bulunduğunu söyledi. Ardıçdalı ayrıca, Euro ve Türk Lirası bazında çift haneli büyüme hedeflerinin bulunduğunu aktardı.
Satın alma planlarında, değişen jeopolitik ve ekonomik şartlar nedeni ile artık daha fazla yerli ürün kullandıklarını ifade eden Ardıçdalı, hem hammaddeleri hem de paketleme malzemelerinin tedarikini mümkün olduğunca yurtiçinden sağlamaya çalıştıklarını aktardı. Bel Türkiye’nin porsiyon kategorisinde pazar payının yüzde 45 olduğunu açıklayan Ardıçdalı, “Kiri taze peynir kategorisinde pazar payımız yüzde 20, sürülebilir peynir kategorisinde ise payımız yüzde 6 olarak yer alıyor. 5 yıldır İstanbul’da her gün 1000’e yakın simitçiye ulaşılıyoruz” diye konuştu.
Pazarlama planı iki önemli ayaktan besleniyor
Bel Group’un, tedarikçiden tüketiciye kadar tüm paydaşlarıyla olan faaliyetleri “For ali for good” (Herkes için iyilik) fikri çatısı altında şekillendirdiğini ileten Ardıçdalı, “Bu bağlamda pazarlama planlarımızı oluştururken iki önemli ayaktan besleniyoruz. Birincisi pozitif ürünler, ikincisi ise pozitif ve anlamlı marka iletişimi olarak yer alıyor” dedi.
Şirketlerinin sağlıklı ve sorumlu gıda üretiminde dünya şampiyonu olmayı hedeflediğini kaydeden Ardıçdalı, 2018 yılından önce sürdürülebilir tarım, sağlıklı gıda/zenginleştirilmiş içeriğe sahip gıda, ambalajlar ve paketleme, iklim değişikliği ile mücadele ve erişilebilirlik gibi 5 ana alan belirlendiğini değerlendirmesini yaptı. Kadın istihdamına da önem verdiklerini aktaran Ardıçdalı, 250 çalışanlarının yüzde 38′ kadın olduğunu, bunu yüzde 40’a çıkarmayı hedeflediklerini kaydetti.
Öte yandan 2010 yılından bu yana Bel Group Türkiye’de çeşitli görevler yürüten ve son olarak 2015 yılında genel müdürlük koltuğuna oturan Aytekin Yıldız, BEL Group’un Asya Pasifik Bölgesi (APAC) CEO’su olarak atanarak, Japonya başta olmak üzere Vietnam, Güney Kore, Avustralya ve Yeni Zelanda pazarlarının sorumluluğunu üstlenecek.