Emeğin Gücü, Emekçinin Yanındayız...
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
19 Şubat 2024
VATANDAŞ GRAMLA YAŞIYOR

Hayat pahalılığı alışveriş yöntemini de değiştirdi. Bir avuç kuru yemiş bile lüks olunca, kilodan bir sıfır atıldı. Artık etiketlere ürünün 100 gram fiyatı yazılıyor. Milyonlarca dar gelirli, el yakan bu etiketlere bakıp geçiyor.

VATANDAŞ GRAMLA YAŞIYOR

Alım gücünün gün geçtikçe azalması vatandaşın kilo ile alışveriş yapma dönemini de kapattı. Sürekli artan fiyatlar karşısında esnaf da vatandaşı ürkütmemek için çözümü kilodan sıfır atmakta buldu. Türkiye genelindeki birçok markette, etiketlerde “bir kilo” değil “100 gram” için fiyatlar yazılmaya başlandı. 2020’nin ilk aylarında Antep fıstığının kilosu 160 TL’ye satılıyordu. Aradan geçen 4 yılda yüzde 400 artarak 800 TL’ye dayandı.

BİR AVUÇ FINDIK 15 TL

Aynı dönemde kilosu 90 TL olan ceviz içi yüzde 560 artışla 600 TL, 20 TL olan yer fıstığı yüzde 900 artışla 200 TL oldu. Artık 100 gram Antep fıstığı 79.99 TL, çiğ badem ve ceviz içi 59.99 TL, çiğ fındık 54.99 TL, incir ve sarı kayısı 49.99 TL’den satılıyor. Dünya fındık üretiminde önde gelen ülkemizde bir avuç fındık 15 TL, hurmanın tanesi ise 11.3 lira… Dar gelirliler “100 gram”lık etiketlere bakıp ‘vah’ çekiyor.

EMEKLİNİN İSYANI

Ekonomik krizden en çok etkilenen kesimlerden biri de emekliler… Bayram ikramiyesine yapılan yüzde 50 zam emeklileri mutlu etmedi. Pazara, markete gitmekten korkan emekliler her gün dert yanıyor. Osmaniye Kadirli’de de pazarı dolaşan emekliler isyanını şöyle dile getirdi:

“İkramiyelerimiz yüzde elli arttı ancak her şey yüzde yüz, yüzde yüz elli arttı. Hiç bir faydası yok. Geldiği gibi fazlasıyla gidiyor geri. Yeterli değil.” “Her şey pahalı. Güç yetmiyor, pazarı gezdim geldim her şey iki katı. İkramiye 10 bin lira olması lazım.” “Bize avanta para vermeye alıştırmasın kardeşim. Zamları kessin yeter.”

KAYNAK Sözcü
DİĞER HABERLER
ASGARİ ÜCRET TOPLANTISI ARALIKTA
ASGARİ ÜCRET TOPLANTISI ARALIKTA

Asgari ücret zammının gerçekleşen enflasyona mı yoksa hedef enflasyona göre mi yapılacağı bir süredir kamuoyunda tartışılıyor.

ASGARİ ÜCRET İÇİN ÇÖZÜM ÖNERİMİZ
ASGARİ ÜCRET İÇİN ÇÖZÜM ÖNERİMİZ

Asgari ücretin açlık ve yoksulluk sınırlarının çok altında kalması nedeniyle yapılacak zammın tutarı hep tartışılır. Asgari ücrete yapılacak zam, işverenin üretim maliyetine daha fazla yansıtılacağından enflasyon da artarak kontrol edilemeyecektir.

10 KİŞİDEN 8’İ DERTLİ AMA ŞİMŞEK ‘OLUMLU’
10 KİŞİDEN 8’İ DERTLİ AMA ŞİMŞEK ‘OLUMLU’

İktidarın ana gündemine giremeyen ekonomik kriz, yurttaşa göre ülkenin en büyük sorunu. Hanehalkının enflasyon beklentisi ise asgari ücrette zam tartışmalarının odaklandığı oranları neredeyse 3’e katladı.

REEL KESİMİN GÜVENİ HEM ARTIYOR, HEM AZALIYOR!
REEL KESİMİN GÜVENİ HEM ARTIYOR, HEM AZALIYOR!

Farkındayım, tuhaf bir başlık oldu. Güven duygusuna ilişkin bir gösterge nasıl olur da hem artarak olumlu yönde seyreder; hem de azalarak olumsuz bir gidişat sergiler diye düşünüyorsunuzdur.