Emeğin Gücü, Emekçinin Yanındayız...
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
ANADOLU ETAP
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
ANADOLU ETAP
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
09 Haziran 2010
RAKI, YUNAN ADALARI VE ALMANYA’DA EVLERE GİRDİ İHRACATI 4 MİLYON LİTREYİ AŞTI

Son yıllarda rakıya yapılan yatırım Avrupa’da Yunan rakısı Uzo’yu sıkıştırmaya başladı.

RAKI, YUNAN ADALARI VE ALMANYA’DA EVLERE GİRDİ İHRACATI 4 MİLYON LİTREYİ AŞTI

 Son yıllarda rakıya yapılan yatırım Avrupa’da Yunan rakısı Uzo’yu sıkıştırmaya başladı. Almanya başta olmak üzere birçok ülkeye ihracatın arttığını söyleyen Mey İçki’nin CEO’su Galip Yorgancıoğlu, “Alman gençlerin ev partilerine ve Yunan Adaları’na girmeyi başardık. İhracatımız 4 milyon litreyi aştı” dedi.

 

 

RAKININ dünya markası olması için çeşitli projelere imza atan Mey İçki, Avrupa’da Yunan rakısı Uzo’yu sıkıştırmaya başladı. “Tüm Yunan Adaları’na girmeyi başardık” diyen Mey İçki’nin CEO’su Galip Yorgancıoğlu, “Almanya’da alkol satışı yapılan 100 noktanın 68’inde rakı da raflarda yerini alıyor. Alman gençler ev partilerine giderken rakı almayı tercih ediyor. Bugün Yunanistan’daki tüm adalara girmeyi başardık. Buradaki restoranlarda garsonlar ‘Tekirdağ mı, Yeni Rakı mı’ diye soruyor. İhracatımız 4 milyon litreyi aştı. Bu rakam 6 yıl önce 1.8 milyon litreydi” dedi.

Rakı satışının yapıldığı her noktayı denetlediğini açıklayan Galip Yorgancıoğlu, denetimleri sırasında karşılaştığı ilginç hikayeleri şöyle anlattı: “Sabah marketleri gece de meyhaneleri geziyorum. Burada rakının bulunduğu yerleri ve tüketicileri gözlemliyorum. Bu denetimleri yurtdışında da gerçekleştiriyorum. İş gezisi için Almanya’da bulunduğum bir gün markette bir Alman kızını rakı alırken gördüm. Merak edip sordum ‘Ben Mey İçki’nin yöneticisiyim. Neden rakı alıyorsun’ dedim. Biraz şaşırıp, ‘Son dönemlerde gençler arasında rakı çok meşhur. Özellikle ev partilerine giderken herkes bir içki getiriyor. Ben de sürekli rakı alıyorum’ dedi. Daha sonra nasıl içtiklerini merak ettim, ‘limon suyu ile gazozu karıştırıp içiyoruz’ cevabını verdi.”

Satış yüzde 2 düştü

Rakıyı dünya markası yapmak için çalıştıklarını vurgulayan Galip Yorgancıoğlu, “Geçen yıl rakı satışları yüzde 3 büyümüştü. Bu yıl yüzde 2’lik bir düşüş söz konusu. Şu an satışlar 40-45 milyon litre aralığında seyrediyor. Bu düşüşün nedeni ise ÖTV’deki zamdı. Ancak buna rağmen rakının satışları iyi gidiyor. Önümüzdeki döneme ilişkin umutlarımız var. Çalışmalara ve yeni yatırımlara devam ediyoruz” diye konuştu.

Duty Free satışlarında bu yıl çok büyük düşüşler yaşamadıklarını açıklayan Galip Yorgancıoğlu, “Burada satışlara getirilen kısıtlamalar olsa da çok büyük bir kaybımız yok. Çünkü Duty Free’lere özel paketler yaptık. 2 şişe 50’lik rakı ve bardak koyduk. Bunlar hediyelik olarak çok büyük ilgi gördü. Tüketiciler hem yurtdışına giderken hem de dönünce bu paketlere büyük ilgi gösteriyor. Bu nedenle getirilen kısıtlama bizim satışlarımızı çok fazla etkilemedi” dedi.

2 milyon liralık bütçe ayırdı, 1300 mezeyle Guinness’e girecek

MEY İçki’nin rakı kültürüne yönelik çalışmalarının devam ettiğini açıklayan Galip Yorgancıoğlu, önümüzdeki döneme ilişkin bazı projelerini şöyle anlattı: “Yıl sonuna kadar rakı ansiklopedisi, meyhaneler haritası, özel şişede rakı gibi bir çok projeye imza atacağız. Bu projelere 2 milyon liraya yakın bütçe ayırdık. 3 Temmuz günü Kuruçeşme Arena’da yapacağımız bir etkinlikte 1300 adet mezeyi bir masaya koyacağız. Böylelikle Guinness Rekorlar Kitabı’na girmeyi hedefliyoruz. Ayrıca 1000 adetlik rakı ansiklopedisi ve bir belgesel filmimiz gösterime girecek.”

Merkel’e ‘Ne olacak Euro’nun hali’ diyecek

YAKLAŞIK 1.5 yıl önce, bir şişe Yeni Rakı, bir bardak ve ehl-i keyf’ten oluşan “kurtarma paketi”ni Avrupalı başbakanlara gönderen Mey İçki CEO’su Galip Yorgancıoğlu, ‘Ne olacak bu Euro’nun hali’ diye düşünen AB liderleriyle Almanya Başbakanı Angele Merkel’e   Yeni Rakı şişesi ve kadeh olan bir paket gönderiyor.

TAPDK’ya görüş bildirdik

TÜTÜN ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurumu (TAPDK) tarafından hazırlanan yeni yönetmelik taslağıyla ilgili olarak görüş bildirdiklerini açıklayan Mey İçki CEO’su Galip Yorgancıoğlu,  “Şu an TAPDK ile diyaloğumuz çok iyi. Bu konuyla ilgili tüm sektör ve odalar görüşlerini bildirdi. Görüşmeler umut verdi. Birbirimizi anladığımızı düşünüyorum” dedi.

DİĞER HABERLER
AROMA’DA TİS GÖRÜŞMELERİ BAŞLADI
AROMA’DA TİS GÖRÜŞMELERİ BAŞLADI

Aroma Bursa Meyve Suları ve Gıda işletmesinde yeni dönem toplu iş sözleşmesi görüşmeleri, İstanbul’da yapılan toplantıyla başladı.

BEKLENEN FİYATLAR AŞILIRSA TEMMUZ ZAMMI OLABİLİR
BEKLENEN FİYATLAR AŞILIRSA TEMMUZ ZAMMI OLABİLİR

Asgari ücretin kişisel olarak daha yüksek bir oranda açıklanacağını düşünüyordum. Bunun nedeni olarak da Merkez Bankası’nın yıl sonu enflasyon düzeyini yüzde 45 olarak öngörmesiydi.

MİLYONLARIN UMUDU YİNE KIRILDI
MİLYONLARIN UMUDU YİNE KIRILDI

Yeni asgari ücret çalışanların umudunu değil yükünü artırdı. Barınma, gıda, sağlık harcamalarındaki artış yüzde 100’ü geçerken asgari ücret yüzde 30 arttı.

AÇLIK SINIRININ ALTINA İNER
AÇLIK SINIRININ ALTINA İNER

Ekonomist Hayri Kozanoğlu, “Açlık sınırı Kasım itibarıyla 20 bin 562 TL 22 bin 104 TL asgari ücret, en geç Şubat 2025’te açlık sınırının altına düşer” ifadelerini kullandı.