RAKI, YUNAN ADALARI VE ALMANYA’DA EVLERE GİRDİ İHRACATI 4 MİLYON LİTREYİ AŞTI
Son yıllarda rakıya yapılan yatırım Avrupa’da Yunan rakısı Uzo’yu sıkıştırmaya başladı.
Son yıllarda rakıya yapılan yatırım Avrupa’da Yunan rakısı Uzo’yu sıkıştırmaya başladı. Almanya başta olmak üzere birçok ülkeye ihracatın arttığını söyleyen Mey İçki’nin CEO’su Galip Yorgancıoğlu, “Alman gençlerin ev partilerine ve Yunan Adaları’na girmeyi başardık. İhracatımız 4 milyon litreyi aştı” dedi.
RAKININ dünya markası olması için çeşitli projelere imza atan Mey İçki, Avrupa’da Yunan rakısı Uzo’yu sıkıştırmaya başladı. “Tüm Yunan Adaları’na girmeyi başardık” diyen Mey İçki’nin CEO’su Galip Yorgancıoğlu, “Almanya’da alkol satışı yapılan 100 noktanın 68’inde rakı da raflarda yerini alıyor. Alman gençler ev partilerine giderken rakı almayı tercih ediyor. Bugün Yunanistan’daki tüm adalara girmeyi başardık. Buradaki restoranlarda garsonlar ‘Tekirdağ mı, Yeni Rakı mı’ diye soruyor. İhracatımız 4 milyon litreyi aştı. Bu rakam 6 yıl önce 1.8 milyon litreydi” dedi.
Rakı satışının yapıldığı her noktayı denetlediğini açıklayan Galip Yorgancıoğlu, denetimleri sırasında karşılaştığı ilginç hikayeleri şöyle anlattı: “Sabah marketleri gece de meyhaneleri geziyorum. Burada rakının bulunduğu yerleri ve tüketicileri gözlemliyorum. Bu denetimleri yurtdışında da gerçekleştiriyorum. İş gezisi için Almanya’da bulunduğum bir gün markette bir Alman kızını rakı alırken gördüm. Merak edip sordum ‘Ben Mey İçki’nin yöneticisiyim. Neden rakı alıyorsun’ dedim. Biraz şaşırıp, ‘Son dönemlerde gençler arasında rakı çok meşhur. Özellikle ev partilerine giderken herkes bir içki getiriyor. Ben de sürekli rakı alıyorum’ dedi. Daha sonra nasıl içtiklerini merak ettim, ‘limon suyu ile gazozu karıştırıp içiyoruz’ cevabını verdi.”
Satış yüzde 2 düştü
Rakıyı dünya markası yapmak için çalıştıklarını vurgulayan Galip Yorgancıoğlu, “Geçen yıl rakı satışları yüzde 3 büyümüştü. Bu yıl yüzde 2’lik bir düşüş söz konusu. Şu an satışlar 40-45 milyon litre aralığında seyrediyor. Bu düşüşün nedeni ise ÖTV’deki zamdı. Ancak buna rağmen rakının satışları iyi gidiyor. Önümüzdeki döneme ilişkin umutlarımız var. Çalışmalara ve yeni yatırımlara devam ediyoruz” diye konuştu.
Duty Free satışlarında bu yıl çok büyük düşüşler yaşamadıklarını açıklayan Galip Yorgancıoğlu, “Burada satışlara getirilen kısıtlamalar olsa da çok büyük bir kaybımız yok. Çünkü Duty Free’lere özel paketler yaptık. 2 şişe 50’lik rakı ve bardak koyduk. Bunlar hediyelik olarak çok büyük ilgi gördü. Tüketiciler hem yurtdışına giderken hem de dönünce bu paketlere büyük ilgi gösteriyor. Bu nedenle getirilen kısıtlama bizim satışlarımızı çok fazla etkilemedi” dedi.
2 milyon liralık bütçe ayırdı, 1300 mezeyle Guinness’e girecek
MEY İçki’nin rakı kültürüne yönelik çalışmalarının devam ettiğini açıklayan Galip Yorgancıoğlu, önümüzdeki döneme ilişkin bazı projelerini şöyle anlattı: “Yıl sonuna kadar rakı ansiklopedisi, meyhaneler haritası, özel şişede rakı gibi bir çok projeye imza atacağız. Bu projelere 2 milyon liraya yakın bütçe ayırdık. 3 Temmuz günü Kuruçeşme Arena’da yapacağımız bir etkinlikte 1300 adet mezeyi bir masaya koyacağız. Böylelikle Guinness Rekorlar Kitabı’na girmeyi hedefliyoruz. Ayrıca 1000 adetlik rakı ansiklopedisi ve bir belgesel filmimiz gösterime girecek.”
Merkel’e ‘Ne olacak Euro’nun hali’ diyecek
YAKLAŞIK 1.5 yıl önce, bir şişe Yeni Rakı, bir bardak ve ehl-i keyf’ten oluşan “kurtarma paketi”ni Avrupalı başbakanlara gönderen Mey İçki CEO’su Galip Yorgancıoğlu, ‘Ne olacak bu Euro’nun hali’ diye düşünen AB liderleriyle Almanya Başbakanı Angele Merkel’e Yeni Rakı şişesi ve kadeh olan bir paket gönderiyor.
TAPDK’ya görüş bildirdik
TÜTÜN ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurumu (TAPDK) tarafından hazırlanan yeni yönetmelik taslağıyla ilgili olarak görüş bildirdiklerini açıklayan Mey İçki CEO’su Galip Yorgancıoğlu, “Şu an TAPDK ile diyaloğumuz çok iyi. Bu konuyla ilgili tüm sektör ve odalar görüşlerini bildirdi. Görüşmeler umut verdi. Birbirimizi anladığımızı düşünüyorum” dedi.