ETİ, ÜÇ PAZARDA HEDEF BÜYÜTTÜ
Şu an 50´den fazla ülkeye ihracat gerçekleştirdiklerini belirten İcra Kurulu Başkanı Hakan Polatoğlu, Eti, mevcut potansiyelini hızla büyütmeyi hedeflerken, büyümek istediği alanı üç bölgeye ayırıyor. Birinci bölge, Ortadoğu ve Kuzey Afrika. İkinci bölge, Türki Cumhuriyetler ve çevresi. Üçüncü bölge ise, Balkanlar diye konuştu.
Şu an 50’den fazla ülkeye ihracat gerçekleştirdiklerini belirten İcra Kurulu Başkanı Hakan Polatoğlu, "Eti, mevcut potansiyelini hızla büyütmeyi hedeflerken, büyümek istediği alanı üç bölgeye ayırıyor. Birinci bölge, Ortadoğu ve Kuzey Afrika. İkinci bölge, Türki Cumhuriyetler ve çevresi. Üçüncü bölge ise, Balkanlar" diye konuştu.
Lezzet Uygarlığı Eskişehir’de yaptığı üretimi dünya ülkelerine ulaştıran Eti, önümüzdeki dönemde ihracatta elde ettiği başarıyı sürdürmek için büyüme pazarlarını belirledi. Eti, yurtdışı pazarları üç bölgeye ayırırken, bu bölgeleri Ortadoğu ve Kuzey Afrika, Türki Cumhuriyetler ve çevresi ile Balkanlar olarak belirledi. Şu an 50’den fazla ülkeye ihracat gerçekleştiren Eti, bugün 5 bin 300 çalışanı ile günde 850 ila bin ton arası üretim yapıyor.
Firma bu arada kurulduğu günden bu yana, üretimde 300 katlık artış elde etmiş durumda. Etinin dış pazarları ve dış pazarda büyüme hedefleri hakkında bilgi veren Eti icra Kurulu Başkanı Hakan Polatoğlu, "İlk ihracatını 1974 yılında Kıbrıs’a gerçekleştirmiş bir kurum olan Eti’nin ürünleri, bugün başta Ortadoğu, Kuzey Afrika, Türki Cumhuriyetler, Avrupa ve deniz aşın ülkeler olmak üzere 50’den fazla ülkeye ihraç ediliyor. Etinin dış pazarlardaki, özellikle yakın ülkelerdeki imajı ve ürünlerdeki kalite seviyesi, bu piyasalarda çok önemli bir oyuncu olacağının sinyallerini veriyor" dedi.
Yurtdışını çok önemli bir odak noktası olarak gören Etinin, dış pazarlarda güçlü bir duruşu olduğunun altını çizen Hakan Polatoğlu, Ortadoğu, Balkanlar, Kuzey Afrika ve Azerbaycan’da oldukça güçlü bir konumda olduklarını kaydetti. Polatoğlu, "Önümüzdeki dönemde yurtdışında yıllar itibariyle güçlenen marka algısını pekiştirmeye devam edecek çalışmaların içinde yer alacak Eti, mevcut potansiyelini hızla büyütmeyi hedeflerken, büyümek istediği alanı üç bölgeye ayırıyor. Birinci bölge, Ortadoğu ve Kuzey Afrika. İkinci bölge, Türki Cumhuriyetler ve çevresi. Üçüncü bölge ise, Balkanlar. Balkanlar özellikle Avrupa’ya yakınlığı nedeniyle cazibesini koruyor. Eti, bu bölgeleri Türkiye’nin hinterlandı olarak görüyor" diye konuştu.
Polatoğlu, "Gerek yurtiçi gerekse yurtdışı pazarlardaki faaliyetleriyle çeşitli başarılara imza atmış, uluslararası ölçekte bir kurum olan Eti, önümüzdeki dönemde yurtdışında yıllar itibari ile güçlenen marka algısını pekiştirmeye devam etmeyi hedefliyor" dedi.
Pek çok ülkede pazar liderlerinden Eti’nin öne çıkan pazar payları hakkında da bilgi veren Polatoğlu, şunlan söyledi: "Irak’ta Popkek, bilinirliği en yüksek kek markası. Lübnan pazannda Adicto (Brovvni) markası sayesinde, kek kategorisinde Eti pazar lideri. Azerbeycan’da bisküvi (Tutku), kek (Popkek ve Paykek) ve kraker (Crax) kategorilerinde de yine pazar lideri. Bulgaristan’da kraker kategorisinde ilk üç marka arasında. Yemen’de özelikle Popkek markasıyla yakaladığı basan sayesinde pazar lideriyiz."
Eti’nin temellerinin 1961 yılında atıldığım, Eskişehirli bir işadamı olan Firuz Kanatlı’nın projesini çizdiği Eti Bisküvileri’nin, toplam 22 çalışan ve günlük 3 tonluk üretim kapasitesiyle 1962 yılında üretime başladığını anlatan Polatoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Eti, bugün 5 bin 300 çalışanı ile günde 850 ila bin ton arası üretim yapan bir büyüklüğe ulaştı. Başka bir deyişle Eti, kurulduğu günden bu yana üretimde 300 katlık bir artış gerçekleştirdi. Her zaman Türk halkına en iyisini sunmak amacıyla yatınm yapan bir şirket olan Eti, büyüyen ihracat ağı, yerli ve yabancı pazarlarda beğenilerek tüketilen yenilikçi ürünleri, Ar-Ge gücü, inovatif bakış açısı, yarattığı markalar ve farklı kategorilerde yaptığı yatırımlarla, dünya pazarlannda rekabet etme gücüne sahip bir şirket. Faaliyete geçtiği günden bu yana tüketicilerinin talep ve beklentilerini göz önünde bulundurarak çalışmalanna devam ediyor. Eti, bugün altı üretim fabrikası, 45 marka altındaki 300’e yakın ürünü ve dünyanın dört bir yanına gerçekleştirdiği ihracatıyla, dev bir şirket haline geldi. Eti Şirketler Grubu, Eti Gıda, Tam Gıda, Eti Makine ve Eti Pazarlama olmak üzere dört ana şirket ile hizmet veriyor."
‘İlklerin markasıyız’
"Eti, lezzet yolculuğunda, her biri damaklarda ve zihinlerde iz bırakacak ürünler piyasaya sundu" ifadesini kullanan Polatoğlu, "Eti, tam 50 yıldır Türk tüketicisinin damak zevkini şekillendiren lezzet yoluyla hayata keyif katan bir marka olmuştur. Türkiye’nin ilk digestive/lifli bisküvisi Burçak, ilk hazır kızarmış ekmeği Elimek, ilk sanayi tipi keki olan Üzümlü, Meyveli ve Kakaolu Dilim Kek, ilk paketlenmiş turtası Turti, ilk glutensiz bisküvisi Pronot ve ilk ıslak keki Browni gibi ürünlerle ilklere imza attı" diye konuştu.
Eti’nin çeşitli kalite belgelerine sahip olduğunu ve kalitesini çeşitli ödüller ile kanıtladığını anlatan Polatoğlu, şunları kaydetti:
"1974 yılında ilk TSE Kalite Ödülü’nü kazanan ETİ, 1996’da Eskişehir Organize Sanayi Bölgesinde kurduğu tesisinde üretime başladığı yıl, bisküvi sektöründe ilk ISO-9002 Kalite Sistem Belgesi alan fabrika oldu. Aynı zamanda ISO:9000 Kalite Sistem Belgesine de sahip. Planlı, titiz ve azimle görevlerini yerine getiren profesyonel bir kadroya sahip olan ETİ, çalışanları sayesinde 2000 yılında Osmangazi Üniversitesi Teknoloji Araştırma Merkezi İş Dünyası Marka Takdir Belgesi’ ve 2003 yılında Tüketici Kalite Zirvesi Kurulu ‘Tüketicinin En Çok Hatırladığı Markalar Belgesi’ gibi pek çok ödül ve belgeye hak kazandı."
Mükemmellik ödülleri de aldı
ETİ’nin, 2005 yılına gelindiğinde ise, HACCP Gıda Güvenliği Yönetimi Sistemi Belgesi ni aldığım belirten Polatoğlu, "Üretim sürecinin son derece önemli olduğu Eti fabrikalannda 2003 yılında Firuz Kanatlı’nın ‘Bir uygarlık savaşı’ olarak nitelendirdiği Toplam Verimlilik Yönetimi (TPM) benimsendi. Kaliteden ve tüketiciye sunulan değerden ödün vermeden sürekli iyileştirme ile kayıplan ortadan kaldırmayı, verimlilikle birlikte iş güvenliğini artırmayı amaçlayan TPM sistemi sayesinde, önemli bir kazanım elde edildi. Bu basan Japonya’da yedi ödül ile taçlandırıldı" dedi.
Polatoğlu’nun verdiği bilgiye göre bu fabrikalar; ETİ Bisküvi Fabrikası (2005 Mükemmellik Ödülü, 2007 Mükemmellikte Devamlılık Ödülü, 2009 Özel Ödül), ETİ Kek Fabrikası (2009 TPM Mükemmellik Ödülü), Tam Gıda Fabrikası (2007 Mükemmellik Ödülü), ETİ Çikolata Fabrikası (2008 Mükemmellik Ödülü) ve ETİ Bozüyük Fabrikası (2007 TPM Mükemmellik Ödülü).
ETİ’nin daha önce TPM Mükemmellik Ödülleri’ni aldığını da belirten Polatoğlu, "Tam Gıda Bisküvi ve Çikolata üretim tesisleri, TPM’in ikinci aşamasını da geçerek ‘Mükemmellikte Devamlılık’ ödüllerine layık görüldü. ETİ Gıda Kek Fabrikası ise TPM Özel Ödülü 2010 Birinci Seviye, ETİ Gıda Bisküvi Fabrikası ise TPM Özel Ödülü 2010 Üçüncü Seviye ödüllerinin de sahibi oldu" dedi.
ALTI FABRİKA, 45 MARKA VE 300’E YAKIN ÜRÜN
Eti’nin, toplam 22 çalışan ve günlük 3 tonluk üretim kapasitesiyle 1962 yılında üretime başladığını kaydeden Hakan Polatoğlu, "Eti, bugün 5 bin 300 çalışanı ile günde 850 ila bin ton arası üretim yapan bir büyüklüğe ulaştı. Altı üretim fabrikası, 45 marka altındaki 300’e yakın ürünü ve dünyanın dört bir yanına gerçekleştirdiği ihracatıyla, dev bir şirket haline geldi" dedi.