Emeğin Gücü, Emekçinin Yanındayız...
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
30 Haziran 2024
GARANTİ YETMEDİ KEFİLİ DE DEVLET

Asgari ücrete zam yapmayan, yeni vergilerle halkın gırtlağına çökmeyi amaçlayan iktidar şirketlere ise cömert.

GARANTİ YETMEDİ KEFİLİ DE DEVLET

Aydın-Denizli Otoyolu Projesi kapsamında 107,3 milyon dolar ilave borç üstlenme taahhüdü verildi.

Yap-işlet-devret (YİD) modeli ile geçiş garantisi verilen köprü ve otoyolları inşa eden şirketlerin borcu Hazine’nin garantisi altında.

Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı 2023 Yılı Genel Faaliyet Raporu’nda Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından borç üstlenme taahhüdü verilen projelerin ayrıntılarına yer verildi. 2012-2023 yılları arasında 8 projeye borç üstlenme garantisi verildiği kaydedildi.

Bakan Şimşek’in “Türkiye’nin rasyonel bir zemine dönmekten başka çaresi kalmamıştır” diyerek göreve gelmesinden birkaç ay sonra Aydın-Denizli Otoyolu Projesi için ilave borç üstlenim taahhüdüne imza atıldığı öğrenildi. Eylül 2023’te Bakanlık tarafından Aydın-Denizli Otoyolu Projesi kapsamında 107,3 milyon dolar tutarında ilave borç üstlenim taahhüdü verildi. Böylece projeye ilişkin 2021 yılında 869,4 milyon dolar tutarında verilen taahhütle ile Hazine’nin taahhüdü 976,7 milyon dolar oldu.

AKP’Lİ VEKİLİN ŞİRKETİ İNŞA ETTİ

Daha önce ihalesi 9 kez iptal edilen ya da ertelenen 163 km’lik Aydın – Denizli otoyolu projesinde ilk kazma 2020 yılında vuruldu, otoyolun bir bölümü 2023’te açıldı. İnşaatı ise 2023 Genel Seçimlerinde AKP’den Batman Milletvekili seçilen Ferhat Nasırlıoğlu’nun şirketi Fernas İnşaat tarafından yapıldı. Proje Büyük Menderes tarım havzasını böleceği ve tahrip edeceği nedeniyle tartışmalara konu olmuştu.

16,6 MİLYAR DOLAR BORCU HAZİNE GARANTİSİNDE

Aydın-Denizli Otoyol’u için verilen ilave borç üstlenim taahhüdü ile 2023 yılı sonu itibarıyla Kamu-Özel İşbirliği (KÖİ) modeli çerçevesinde yürütülen projeler için Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından verilen toplam borç üstlenim taahhüdü tutarı 16 milyar 637 milyon dolara çıktı.

Hazine’nin taahhüt verdiği projeler şöyle:

-Avrasya Tüneli Projesi: Toplam proje maliyeti 1,2 milyar dolar. Borç üstlenim taahhüdü verilen kredi miktarı 960 milyon dolar.

-Kuzey Marmara Otoyolu Projesi Odayeri-Paşaköy (3. Boğaz Köprüsü dahil) Kesimi:  Projenin toplam maliyeti 3,4 milyar dolar. İlk anlaşma için borç üstlenim taahhüdü verilen kredi tutarı 1,2 milyar dolar.

-Gebze-Orhangazi-İzmir (İzmit körfez geçişi) Otoyolu: Toplam proje maliyeti 6,3 milyar dolar. Borç üstlenim taahhüdü verilen kredi tutarı 4,9 milyar dolar.

-Kuzey Marmara Otoyolu Kınalı-Odayeri Kesimi: Toplam proje maliyeti 2,1 milyar dolar. Taahhüt verilen kredi tutarı 1,6 milyar dolar.

-Kuzey Marmara Otoyolu Kurtköy-Akyazı Kesimi: Toplam proje maliyeti 3,7 milyar dolar. Borç üstlenim taahhüdü verilen kredi tutarı 2,8 milyar dolar.

-Çanakkale-Malkara Otoyolu (Çanakkale Köprüsü dahil): Toplam proje maliyeti 3,2 milyar avro. Taahhüt edilen kredi miktarı 2,8 milyar dolar.

-Ankara-Niğde Otoyolu: Toplam maliyet 1,2 milyar avro. Borç üstlenim taahhüdü verilen kredi tutarı 1,3 milyar dolar.

-Aydın- Denizli Otoyolu: Toplam maliyeti 1,3 milyar avro. Borç üstlenim taahhüdü verilen kredi tutarı 976,7 milyon dolar.

Borç üstlenim taahhüdü nedir?

Borç üstlenim taahhüdü, projelerde herhangi bir nedenle projenin süresinden önce feshedilerek tesisin devlete devredilmesi halinde, projeyi finanse etmiş olan finans kuruluşlarına yapılacak bakiye ödemelerin Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından yapılmasını ifade ediyor.

KAYNAK Birgün
DİĞER HABERLER
TARIMDA ÜRETİCİ FİYATLARINDA TÜİK’İN ÖLÇTÜĞÜ AZALIŞ GIDA FİYATLARINA YANSIMIYOR
TARIMDA ÜRETİCİ FİYATLARINDA TÜİK’İN ÖLÇTÜĞÜ AZALIŞ GIDA FİYATLARINA YANSIMIYOR

TÜİK’e göre tarım ürünü üretici fiyatları, diğer bir ifadesiyle tarla fiyatları temmuz ve ağustos aylarında düştü, ancak bu düşüş halkın enflasyonu olarak nitelendirilen gıda fiyatlarına yansımadı.

MİLYONLARCA KİŞİ ‘YEDEK MAAŞ’ GİBİ GÖRÜYORDU: BORÇLU SAYISI KATLANIYOR!
MİLYONLARCA KİŞİ ‘YEDEK MAAŞ’ GİBİ GÖRÜYORDU: BORÇLU SAYISI KATLANIYOR!

Alım gücü adeta kuşa dönen asgari ücretliler ve özel sektör çalışanları başta olmak üzere düşük maaş ve aylıklarla ay sonunu getiremeyen milyonlarca dar gelirli bankaların ‘yedek maaş’ gibi sunduğu Kredili Mevduat Hesaplarına (KMH) hücum etti.

ÖNCE İŞE İADE SONRA SENDİKA
ÖNCE İŞE İADE SONRA SENDİKA

Eker Süt Ürünleri’nin Bursa Mustafakemalpaşa’da kurulu fabrikasında işten çıkarılan 3 sendika üyesi pazartesi gününden beri fabrika önündeki direniş çadırında. Sendikal nedenlerle işten çıkarıldıklarını belirten işçilerin talebi işe iade ve sendikalı çalışmak.

EMEKÇİ HAKKININ PEŞİNDE
EMEKÇİ HAKKININ PEŞİNDE

Emekçilerin hem sendikalaşma hem örgütlenme sonrası yaşanan sorunlara ilişkin verdikleri mücadeleler, bütün engellemelere rağmen sürüyor.