İŞVEREN Mİ MUTLU YOKSA ÇALIŞAN MI?
Türkiye’deki çalışma hayatını ele alan araştırmanın sonuçları, çalışanların ihtiyaçları ve mutluluğu hakkında geliştirilmesi gereken yönler olduğunu gösteriyor.
Avita Çalışan Destek Programı’nın ZENNA Danışmanlık iş birliğinde, Türkiye temsili 1.210 beyaz ve mavi yakalı çalışanın katılımıyla gerçekleştirdiği “Çalışma Hayatı Analizi ve İyi Oluş Gereksinimleri Araştırması”nın sonuçları yayınladı. Türkiye’deki çalışma hayatını ele alan araştırmanın sonuçları, çalışanların ihtiyaçları ve mutluluğu hakkında geliştirilmesi gereken yönler olduğunu gösteriyor. Ayrıca bu araştırma iş dünyasındaki liderlere ve insan kaynakları profesyonellerine, çalışanların iyi oluşunu daha iyi yönetebilmeleri konusunda önemli içgörüler sunuyor.
Çalışma Hayatı Analizi ve İyi Oluş Gereksinimleri Araştırması’na göre çalışanların günde ortalama 8,4 saat boyunca iş başında olduğu göz önüne alındığında, farklı gruplara yönelik yapılan incelemeler ilginç sonuçlar ortaya koyuyor. Özellikle en üst sosyal statüdeki, üniversite mezunu ve küçük ölçekli işyerlerinde çalışanların daha az, finans sektöründe, Z kuşağı ve orta sosyal statüde yer alan çalışanların ise daha fazla çalıştığı gözlemleniyor. Bu durum, çalışan verimliliğinin demografik faktörlere ve sektörlere bağlı olarak değişebildiğim gösteriyor.
Hangi saatlerin verimli olmadığı konusunda bir bölünme görülüyor;
-Kitlenin %64’ü sabah saatlerinin daha verimli geçtiğini vurguluyor.
-%38,8’i öğleden sonranın daha az verimli olduğunu düşünüyor.
-Çalışanların verimlilikleri konusundaki düşüncelerine bakıldığında ise hemen hemen her 3 kişiden 2’si sabah saatlerinde daha verimli olduklarım düşünüyor.
-Özellikle 10.00-12.00 aralığının, çalışma saatleri içinde en yüksek verimlilik oranına sahip olduğu belirtiliyor.
Çalışanların mesai saatleri içinde günde ortalama 67 dakika harcadığını görülüyor. Bu kitlenin doğru kaynağa ulaşma süresi ise ortalama 4 gün olarak araştırmada yer alıyor. Son 1 yılda en çok ihtiyaç duyulan tıbbi bilgi, psikoloji ve finansal bilgi konuları özelinde de bu veriler paralellik gösteriyor.
Çalışanların mesai saatleri içerisinde zaman harcadıkları iş dışı aktiviteler araştırıldığında, en çok zaman harcadıkları etkinliklerin sıcak içecekler hazırlama, sosyal medya kullanımı, mesajlaşmalar, iş dışı sohbet ve telefon görüşmeleri ve haber sitelerini okuma olduğu görülüyor. Çalışanların iş dışı aktivitelere ayırdığı ortalama süreye bakıldığında, günlük 3 saatlik (177 dakika) bir kayıp dikkat çekiyor. Bu süre içinde en çok zaman harcanan aktiviteler sosyal medya (26 dakika), iş dışı sohbet (21 dakika) ve mesajlaşmalar (19 dakika) olarak öne çıkıyor. Remed Assistance CMO’su Hikmet Nakilcioğlu raporla ilgili yaptığı açıklamada “Hepimizin bildiği gibi, çalışanların iyi oluş hali, iş yaşamının vazgeçilmez bir parçası olarak kurumların sürdürülebilir başarısını önemli ölçüde etkiliyor. Bir çoğumuz, elbette mutlu bir çalışma ortamında, mutlu çalışanlarla aynı hedefe doğru ilerlemeyi isterken, bunu sağlamada kurumlara önemli bir görev düşüyor: Çalışanların ihtiyaçlarını anlamak. Çalışanların iyi oluş hali sadece kendi sağlık’ lan için değil, aynı zamanda iş yerindeki genel verimlilik için de kritik bir rol oynar. “Mutlu Çalışanlar, Mutlu Şirketler” anlayışı, çalışanların iyi olma hallerini vurgulayarak şirketin başarı grafiğini yükseltir. Bu sebeple, iyi olma haline yapılan yatırımlar, sadece bireysel başarı için değil, aynı zamanda iş ortamındaki başarı için de kritik bir faktör. Çalışan iyi oluş hali ne yapılan yatırımların başında da çalışan destek programları geliyor.” dedi.