PEPSİCO, 14 ÜLKENİN ‘ORTAK DAMAK TADI’NI İZMİT’TE ARAYACAK
PepsiCo, 14 ülkeye ürün geliştirecek Ar-Ge Merkezi’ni İzmit Suadiye’de kurdu. PepsiCo Avrupa Ar-Ge Başkanı Rob Hargrove, merkezde Doğu Avrupa için ortak damak tatlarının belirleneceğini söylerken, “Türkiye’de ürettiğimiz bir ürünü tüm dünyaya yayabileceğiz” dedi.
PepsiCo, 14 ülkeye ürün geliştirecek Ar-Ge Merkezi’ni İzmit Suadiye’de kurdu. PepsiCo Avrupa Ar-Ge Başkanı Rob Hargrove, merkezde Doğu Avrupa için ortak damak tatlarının belirleneceğini söylerken, “Türkiye’de ürettiğimiz bir ürünü tüm dünyaya yayabileceğiz” dedi.
İZMİT’teki Frito Lay Suadiye Fabrikası Ar-Ge Merkezi’ni 14 ülkenin Ar-Ge üssü yapan Pepsico, Güneydoğu Avrupa Bölgesi’nin ‘ortak damak tadını’ arayacak. Türkiye’nin yanı sıra Yunanistan, Kıbrıs, Sırbistan, Bosna Hersek, Kosova, Makedonya, Hırvatistan, Slovenya, Karadağ, Romanya, Bulgaristan, Moldova ve İsrail’e hizmet verecek olan merkezde, yeni cips lezzetleri araştırılacak. PepsiCo Avrupa Ar-Ge Başkanı Rob Hargrove, artık Türkiye’nin Doğu Avrupa Bölgesi’ndeki yeni tatların belirlendiği bir yer konumunda olacağını belirtirken, “Türkiye’de ürettiğimiz bir ürünü tüm dünyaya yayabileceğiz. Güneydoğu Avrupa için ortak bir lezzet dili oluşturmaya çalışacağız. Bölge ülkelerinin en çok tercih edilen tatlarını inceleyecek ve onları ürünlerimizde yeniden yaratmaya çalışacağız” dedi.
Stratejik önemi var
Ar-Ge merkezi için Türkiye’yi seçmelerinin çok yalın bir nedeni olduğunu vurgulayan Rob Hargrove, “Türkiye, PepsiCo’nun stratejik öneme sahip pazarlarından biri. Bu durum yalnızca genç bir nüfusa sahip olmasından ve yiyecek-içecek sektörünün hızla büyüyor olmasından değil, aynı zamanda kıtaları ve kültürleri birleştiren bir köprü olmasından kaynaklanıyor. Orta Doğu’dan Akdeniz’e uzanan mutfak kültürlerinin önemli bir kesitine sahipsiniz” dedi. Rob Hargrove, ayrıca Türk kültürü ve nüfusunun hızla modernleşip, geleneksel mutfak kültürüne duyulan sevginin yenilikçi ürünleri uyarlamaya duyulan ilgiyle dengelendiğini vurguladı.
18’i Türk 25 kişi
PepsiCo Türkiye Ar-Ge merkezinin daha çok bölgesel ağız tadına uygun ürünlerin geliştirileceği bir merkez işlevi göreceğini de anlatan Rob Hargrove, sözlerini şöyle sürdürdü: “Ar-Ge merkezimizle birlikte buradaki ekibim, Türkiye’ye ait tatları ve benzersiz yerel lezzetleri dünyaya daha fazla sunuyor olacak. Türkiye şimdi, Yunanistan, Kıbrıs, Sırbistan, Bosna-Hersek, Romanya ve Bulgaristan’ın içinde bulunduğu Doğu Avrupa Bölgesi’nde ürün ve tatların belirlenmesinde daha fazla etkiye sahip olacak. Merkezde, İngiliz, Sırp, Rumen ve İsraillilerin yanı sıra çoğunluğunu Türklerin oluşturduğu 25 çalışanımızla Güneydoğu Avrupa için ortak bir lezzet dili oluşturmaya çalışacağız. PepsiCo Türkiye Ar-Ge Merkezi’nde, bölgesel lezzet tercihlerine göre ürünlerimizi yerelleştirmek ve besin değerlerini artırmak ana odak noktamız olacak. Beslenme ve diyet ihtiyaçlarından kaynaklanan kamu sağlığı problemlerine ilişkin özel çözümler sunacak, tüketicilerimizin dengeli beslenmesine yardımcı olacak üstün kalitede ürünler geliştireceğiz.”
Türkiye’nin bölgesel önemini gösteriyor
GÜNEYDOĞU Avrupa Bölgesi’nin merkez ülkesi olan Türkiye, İngiltere, Fransa, İspanya ve Rusya ile birlikte PepsiCo Avrupa’nın 5 yönetim merkezlerinden birisi olduğuna dikkat çeken Pepsico Güneydoğu Avrupa Bölge Başkanı Alexei Mekonoshin, Türkiye’nin, 14 ülkenin bağlı bulunduğu Güneydoğu Avrupa Bölgesi’nin merkez ülkesi olarak seçilmesinin PepsiCo’nun Türkiye’ye verdiği önemin bir kanıtı olduğunu söyledi. Geçen yıl en büyük hedeflerlerden biri olarak “yerel lezzetleri globalleştirme” çalışmalarını gündeme aldıklarını ve bu yıl da bu hedef doğrultusunda yürüdüklerini anlatan Mekonoshin, Türkiye, bölgede özellikle Doğu Avrupa Bölgesi’nde satılacak yeni ürünlerin belirlenmesinde en çok söz sahibi olan ülke konumunda olduğunu dile getirdi. Mekonoshi, geçen yıl Türkiye’de yerel tatların belirlenmesi için tüketici görüşlerine başvurulan ‘Hisseli Tatlar Kampanyası’nın başarısına dikkat çekti. Bu kampanyada, tüketiciden 83 binden fazla formül geldiğini hatırlatan Mekonoshin, Ar-Ge merkeziyle birlikte Türkiye’nin bölgesel öneminin ve Frito Lay içerisindeki merkezi rolünün kurumsal olarak da kayıt altına alınmış olduğunu dile getirdi.
Sodyum yağ, şeker oranları düşürülecek
PEPSICO Avrupa Ar-Ge Başkanı Rob Hargrove, İzmit’teki Ar-Ge merkezinde PepsiCo Global’in şu taahhütlerine yönelik çalışmalar yürütüleceğini açıkladı: “2015 yılına kadar başlıca küresel başlıca yiyecek markalarındaki ortalama sodyum miktarının yüzde 25 azaltılması, 2010 yılı sonuna kadar doymuş yağ oranının yüzde 15 azaltılması, 2020 yılına kadar ilave şeker oranını yüzde 25 azaltılması.”
Mahmood Khan söyledi gerçekten öyle oldu
ALEXEI Mekonoshin, 2009’da İstanbul’da düzenlenen dünya çapında 23 ülkede faaliyet gösteren Ar-Ge merkezlerinin beyin takımı toplantısında, PepsiCo Ar-Ge Başkanı Mahmood Khan’ın “Türkiye’nin etrafındaki pazarlar hızla büyürse burada da önemli bir Ar-Ge merkezi kurmayı düşünüyoruz” dediğini hatırlattı. Mekonoshin “Gerçekten de öyle
oldu” dedi.