Emeğin Gücü, Emekçinin Yanındayız...
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
21 Mayıs 2013
THY GREVİNE GÜÇLÜ DESTEK ŞART!

19 Mayıs Pazar günü THY Genel Müdürlüğü önündeki grev yerine gittim. Büyük çoğunluğunu kabin memurlarının oluşturduğu genç, orta yaşlı bir topluluk vardı, günün anlamına uygun olarak genellikle kırmızı-beyaz giysiler içersindeydiler.

THY GREVİNE GÜÇLÜ DESTEK ŞART!

19 Mayıs Pazar günü THY Genel Müdürlüğü önündeki grev yerine gittim. Büyük çoğunluğunu kabin memurlarının oluşturduğu genç, orta yaşlı bir topluluk vardı, günün anlamına uygun olarak genellikle kırmızı-beyaz giysiler içersindeydiler.

Önce İstiklal Marşı okundu, daha sonra çeşitli sloganlar atıldı. Grevciler kendi aralannda küçük gruplar oluşturarak olayı ve gelişmeleri tartışıyorlardı. Hava-İş Sendikası Genel Başkanı Atilay Ayçin’in verdiği bilgiye göre, 8.400 olan uçuş personelinin 6 bin 200ü kabin memuru, 2 bin 200’ü ise kokpit personeli, yani pilot. Kabin personelinden şimdiye kadar 1.600 kişi greve katılmış, 600-700 kişi de evde oturup uçuşa gitmediği için greve katılanların sayısı 2.200’ü buluyor.

İdari personelden greve katılan yok. Uzak yol uçuşları olduğu için greve katılım peyder pey oluyor, zamanla greve katılımın daha da artacağı gözlemleniyor. Grevin başladığı 15 Mayıs günü büyük bir polis ablukası ve baskısı karşısında greve katılım çok sınırlı düzeyde kaldı. THY işvereni, grevi kırmak için polis baskısının yanında yeterli eğitimi olmayanları, part-time çalışanları, hatta özel şirketlerden kiraladığı personelle uçuşları sürdürmek istedi. Sefer sayıları azaltıldı, kimi pilotlar eksik personelle uçmayacaklarını, uçuş emniyetinin riske girdiğini belirttiler.

THY işvereni giderek sıkışıyor. Grev yerinde konuştuğumuz kabin personeli, hiç kimseyi 6 günden fazla dinlenmeksizin uçuramayacaklannı aksi halde ciddi risklerin olabileceğini belirtiyorlar. Bir hostes, "Sertifikayı yeni almış ve ilk defa uçuş görevi verilen bir personeli, Çin’e gönderdiler, çok riskli"’ diye konuştu. Kabin memurları, "Bizler para için grev yapmıyoruz. Dinlenme hakkımız için grev yapıyoruz. Sendikanın bu yöndeki kazanımları var, onlan kaybetmek istemiyoruz. Lufthansa’da Alman pilotlar ayda 70 saat uçar, bizdeki bu süre 110 saate çıkıyor. Bu sadece havada geçen süre, onun dışında da çalışıyoruz"’ dediler. Grevciler, THY işvereninin sendikal kazanımları yok ederek uçuş personelini özel havayollarındaki gibi çok daha düşük ücret ve ağır çalışma koşullarına zorlamaya çalıştıklarını belirttiler. Ağır çalışma koşulları nedeniyle pilotlann 65 yaşından sonra yaşama şanslarının azaldığı, kalp ve yüksek radyasyon yüzünden kanser hastalığına yakalandığı ifade edildi. Daha önce THY ve Teknik AŞ de, aynı zamanda toplu sözleşme sürecine giriyordu, Teknik AŞ’yi ayırdılar, uçuş personeli ile teknik personel aynı zamanda greve çıkamadığı için grev daha güçlü bir etki yaratamıyor.

THY grevinin başarısı, Türk-İş’in kamu kesiminde 200 bin işçiyi ilgilendiren toplu sözleşmesini de olumlu etkileyecek, 115 bin metal işçisini kapsayan MESS sözleşmelerinde de olumlu etki yapacak, aksi halde grev hakkını kullanmanın bir anlamı kalmayacak. Sendikal hareket iyice dibe vuracak. Hava-İş Başkanı Ayçin, bu perspektifle daha güçlü bir destek bekliyor. Türk-İş’teki muhalefeti temsil eden Sendikal Güç Birliği, DİSK, KESK, TTB, TMMOB hatta İstanbul Barosu gibi meslek kuruluşları ve emek örgütleri, geniş ve kitlesel bir basın açıklamasıyla THY grevine destek vermeli, Hava-İş ve grev üzerindeki bu ablukanın kırılmasına yardımcı olmalıdır…
 

DİĞER HABERLER
GIDADA MAKAS İYİCE AÇILIYOR
GIDADA MAKAS İYİCE AÇILIYOR

Küresel Gıda Fiyat Endeksi’ne göre dünya genelinde gıda fiyatları yıllık bazda yüzde 1,1 düşerken Türkiye’de yüzde 44,4 arttı.

BİRLEŞİK MÜCADELE FELAKETİ DURDURUR
BİRLEŞİK MÜCADELE FELAKETİ DURDURUR

Çalışma yaşamı uzmanı ve BirGün yazarı Aziz Çelik, önceki gün açıklanan yeni Orta Vadeli Program’da (OVP) yer alan enflasyon hedeflerini değerlendirdi.

ÇIKIŞ KODU GERÇEĞİ YANSITMIYORSA
ÇIKIŞ KODU GERÇEĞİ YANSITMIYORSA

İş sözleşmesinin sona ermesinde karşılıklı iddialar devreye giriyor. İşçi haklı nedenleri olduğunu savunurken, işveren bu nedenlerin gerçek olmadığını belirterek, iş sözleşmesinin sona ermesini işçinin haklı neden bildirmeden feshi kısa tanımıyla istifa olarak bildiriyor.

ORTA VADELİ PROGRAM, KISA VADELİ HAYAL
ORTA VADELİ PROGRAM, KISA VADELİ HAYAL

Ekonomi yönetimi Orta Vadeli Program’ı (OVP) açıklarken derin bir ikilem içindeydi. Şöyle ki, eğer gerçekçi tahminlerde bulunsalar işlerin yolunda gitmediğini, ekonominin ciddi bir durgunluk sürecine doğru yol aldığını kabullenmiş olacaklardı.