VATANDAŞ ABUR CUBURLA KARNINI DOYURUYOR
Peynirin yerini çikolata, beyaz etin yerini cips aldı.

Yüksek enflasyon tüketicinin alışveriş tercihlerini baştan aşağı değiştirirken, hem fiyat artışları hem de yüksek maliyetler nedeniyle başlayan restoranlardan ebe dönüş, vatandaşın alışveriş sepetini dönüştürdü.
Tüketicinin temel ihtiyaçlarını kapsa yan hızlı tüketim ürünleri sepetlerindeki ilk 10 ürün içinde kırmızı et hiç yer almazken, beyaz et, peynir, yoğurt gibi ürünler de peynir, yoğurt kaybediyor. Araştırma şirketi Ipsos verilerine göre 2023’te alışveriş sepetlerin deki ilk 2 ürün bisküvi ve süt olurken, geçen yıl 3’üncü sırada yer alan peynir yerini çikolata kaplamalı ürünlere, beyaz et ise cipse bıraktı. Atıştırmalıkların öne çıktığı sepetlerde 2024’te yumurta, beyaz et ve bakliyat sepetteki son 3 ürün oldu. Araştırmaya göre geçen yıl alışveriş sepetine atılan ilk 10 ürün arasında son sırada yer alan makarna bu yıl sepetlerde gerilerken onun yerini bakliyat aldı.
BİSKÜVİ ANA ÖĞÜN OLDU
Geçen yıl 8‘inci sırada yer alan cips, bu yıl 6’ncı sıraya çıkarken, bir önceki sene 6’ncı sırada bulunan beyaz et, 9’uncu sıraya düştü. Ipsos tarafından yapılan değerlendirmede alışveriş sepetlerinde ilk 10’da sadece temel gıda ve içeceklerin değil atıştırmalık ve gazlı meşrubatların da yer aldığına dikkat çekilerek, “Genel olarak atıştırmalıklarda gördüğümüz bu yükselişin nedenleri; tüketicilerin evde daha fazla vakit geçirmesi, bu ürünleri kendini mutlu etmek için küçük ödüller veya açlığını bastırmak için ana öğün yerine daha ekonomik alternatifler olarak görmesi” açıklaması yapıldı.